של רוברט י.  |  This is Kafa Style  |  כביש מספר ארבע  |  עשרת הגדולים  |  100 שירי אהבה  |  תרגומים  |  הורוסקופ שבועי  |  

התחברות לחברים


דף הבית >> עשרת הגדולים >> קולנוע >> 10 השחקניות איטליה
 
 
01 סופיה לורן

  
סופיה לורן (באיטלקית: Sophia Loren) (נולדה ב-20 בספטמבר 1934) היא שחקנית קולנוע איטלקייה, זכתה בפרסים רבים ובהם שני פרסי אוסקר: פרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר לשנת 1962 על תפקידה בסרט לה צ'וצ'ארה ופרס לשם כבוד בשנת 1990. לורן נולדה ברומא, בירת איטליה, בשם סופיה וילאני שיקולונה (Sofia Villani Scicolone). הייתה בתם של המהנדס הנשוי (לא לאימה של סופיה) ריקרדו שיקולונה (Riccardo Scicolone) ושל השחקנית והמורה לפסנתר רומילדה וילאני (Romilda Villani). לורן החלה את הקריירה הקולנועית בגיל 16 במשחק בסרטים שלא זכו להצלחה. בשנת 1951 הופיעה יחד עם אמה בסרט קוו ואדיס שצולם ברומא, סרט שהזניק את פרסומה. בנוסף לסרטים שימשה לורן גם דוגמנית עבור חוברות רומנטיות מצוירות תחת השמות סופיה וילאני או סופיה לאזארו. היא התחתנה עם מפיק הקולנוע האיטלקי קרלו פונטי ב-17 בספטמבר 1957. הם ביטלו את הנישואים כדי שפונטי לא יואשם בביגמיה, והתחתנו שוב ב-9 באפריל 1966. לזוג נולדו שני בנים.

ויקיפדיה
שתי נשים 
 

בהתבססם על רומן מאת אלברטו מורביה, עוסקים ויטוריו דה סיקה והתסריטאי הקבוע שלו צ'זארה זוואטיני, בזוועות המלחמה ובדיכוי האישה. השניים מוליכים את המלודרמה עד הקצה ומדגישים את האימה ואת חוסר הביטחון שאפיינו את התקופה. הסרט גרף את שבחי הביקורת וכמה פרסים, וזכור ממנו במיוחד משחקה של סופיה לורן.
אתמול, היום ומחר 
 
שלוש אפיזודות קומיות בהן מככבים סופיה לורן ומרצ’לו מסטרויאני. בראשונה "אדלינה מנפולי", לורן היא מוכרת סיגריות בשוק השחור המנצלת פרצה בחוק, בהיכנסה פעם אחר פעם להריון על מנת להתחמק ממאסר. בשנייה, "אנה ממילנו", לורן כרעייתו של תעשיין עשיר יוצאת לסיבוב עם מאהבה הסופר במכונית הרולס רויס שלה.
זה התחיל בנאפולי

קומדיה רומנטית א-לה איטליאנה, עם קלארק גייבל וסופיה לורן. גייבל הוא שמרן אמריקאי בשם מייקל שמגיע לנאפולי על מנת להסדיר את ענייני הצוואה של אחיו המנוכר שנפטר. הוא מופתע לגלות שהאח הותיר אחריו ילד בשם ננדו, ואת אמו של הילד – לוצ'יה קורצ'ו, ששומו שמיים, עובדת כנערת גוגו במועדון.
איש לה מאנשה 
 
פיטר או'טול מככב כסופר סרוואנטס וכפרי דמיונו האלמותי, דון קיחוטה מלה מאנשה! האינקוויזיציה הספרדית אוסרת את הסופר, המתבקש להציג בפני מעניו את אחד מסיפוריו. או אז הוא יוצא בדרמטיזציה של גיבורו – האביר הלוחם בתחנות רוח, האיש שחי את המציאות כפי שהוא היה רוצה שתהיה.
אל סיד 
 

אפוס רחב יריעה בבימויו של אנתוני מאן שסוקר את פעילותו הצבאית, אהבותיו וניצחונותיו של משחרר ספרד מעול המורים (הערבים) בימי הביניים. הסרט היה מועמד לכמה אוסקרים, במיוחד בתחומי הארט והמוזיקה. עם שני נפילי הקולנוע בשנות ה-60, צ'רלטון הסטון (בן חור, מגע של רשע) וסופיה לורן היפהפיה (יום מיוחד).
 
02 מוניקה בלוצ'י

  
קריירת המשחק של בלוצ'י החלה בראשית שנות ה-90. בשנת 1990 השתתפה בשתי סדרות טלוויזיה איטלקיות - Vita coi figli ו-Briganti. בשנה שלאחר מכן גילמה את דמותה של פרנצ'סקה בסרט La Riffa. כוכבה דרך באירופה בעקבות מועמדותה לפרס סזאר היוקרתי בשנת 1997 בגין השתתפותה בסרט L'Appartement לצד בעלה לעתיד. בשנת 1992 השתתפה לראשונה בסרט דובר אנגלית - "דרקולה" בבימויו של פרנסיס פורד קופולה ולצידם של גארי אולדמן ווינונה ריידר. בסרט גילמה את אחת מנשותיו של הרוזן הידוע, תפקיד משני למדי. בלוצ'י הפכה ידועה בקרב הקהל דובר האנגלית בעיקר בעקבות תפקידה הראשי בסרט האיטלקי "מאלנה" בבימויו של ג'וזפה טורנאטורה (2000), ותפקידה כקורבן אונס בסרט השנוי במחלוקת "בלתי הפיך" של גספר נואה (2002). עיקר פרסומה בארצות דוברות האנגלית בא, עם זאת, בעקבות השתתפותה בשנת 2003 בשני הסרטים האחרונים בטרילוגיית המטריקס - מטריקס Relodaded ומטריקס Revolutions.

ויקיפדיה
בלתי הפיך 
 

סרטו השערורייתי של גספר נואה הוא מדריך לגהינום. העלילה, המתנהלת מהסוף להתחלה, מספרת על שני חברים, מרקוס ופייר, המנהלים מרדף אחר גבר שלישי. הם סורקים כל פינה בסדרה ארוכה של מחילות בשאול התחתיות של פריס הלילית, נתקלים בזונות ושאר טיפוסים אפלים ומגיעים לבסוף למועדון ריקודים פרוורטי במיוחד.
מלנה 
 
רנאטו הצעיר לא יכול להוריד את עיניו ממלנה – אישה יפהפיה ונחשקת שגרה כמוהו בעיירה קטנה בסיציליה בתקופת המלחמה. כמו רנאטו, כל הנערים בעיירה חרמנים על מלנה, למעשה כל הגברים גם כן, מה שלא עושה להם טוב ליחסים עם נשותיהם בבית. הנשים, מצידן, רק מחכות שמשהו רע יקרה למלנה.
לאהוב אותך

סיפורה של משפחה איטלקית כשמתחת לפני השטח מתחילים לצוץ מאוויים לאושר מחוץ למסגרת המשפחתית. במרכז העלילה פוגש האב את אהובת נעוריו ומתאהב בה מחדש. במקביל מתחילה אשתו להתעמת עם רגשותיה המודחקים, ושני ילדיה המתבגרים שואפים לצאת מהרחם.
הפסיון של ישו 
 
השעות האחרונות בחייו של מי שעל סבלו וצליבתו בנויה הדת החזקה ביותר במערב. הויה-דולורוזה של ישוע מנצרת מתוארת בפרוטרוט ולא חוסכת בהצלפות, מכות, השפלות ו...מסמרים. מל גיבסון, שהוכיח את עצמו בבימוי "לב אמיץ", מביים את ג'ים קאוויזל (תדר גבוה) בתפקיד הצלוב ומוניקה בלוצ'י (הדירה) בתפקיד מריה מגדלנה.
מטריקס - רילודד 
 

כשישה חודשים אחרי ה"מטריקס" המקורי נפתח החלק השני של הטרילוגיה ובה יותר ויותר אנשים משתחררים ומגלים את העולם האמיתי. אך במקביל, צבא המשוכפלים עומד להשתלט על המבצר האנושי האחרון, וניאו, מורפיאוס, טריניטי ושותפיהם מנסים למצוא פיתרון, רגע לפני הסוף הסופי בהחלט.
 
03 ג'ולייטה מסינה

  
ג'ולייטה אנה מסינה (באיטלקית: Giulia Anna (Giulietta) Masina;‏ 22 בפברואר 1921 - 23 במרץ 1994), שחקנית קולנוע איטלקייה. מסינה הייתה נשואה לבמאי הקולנוע פדריקו פליני מ-1943 ועד מותו, וכיכבה ברבים מסרטיו. פליני וג'ולייטה התחבאו בדירה של דודה שלה עד נפילתו של מוסוליני ב-25 ליולי, 1943. לאחר שיצאו 9 חודשים, הזוג התחתן ב-30 לאוקטובר, 1943. כמה חודשים לאחר מכן, מאסינה נפלה במדרגות וסבלה מהפלה. היא הולידה בן, פיירפדריקו, ב-22 למרץ 1944 אך הילד מת מדלקת במוח שלושה שבועות לאחר מכן. לטרגדיה היו השלכות רגשיות ואמנותיות מתמשכות. מסינה מתה ממחלת הסרטן ברומא ב-1994, בגיל 73, חמישה חודשים לאחר שנפטר בעלה, פליני.

ויקיפדיה
ג'ולייטה של הרוחות 
 

נראה לי כי החופש, ובמיוחד חירותה של האישה, אינו ניתן במתנה, אלא חייב להיכבש", כך אמר פדריקו פליני על יצירת המופת שלו. מבחינה מסוימת, פליני חוזר כאן אל הדמות שעיצב עם ג’ולייטה מאסינה ב"לה סטרדה" וב"לילות כביריה" - סיפורה של אישה החיה את הדמיון כאילו היה מציאות, ומתמודדת מול רוחות רפאים בתוך חיי נישואין יציבים.
לילות כביריה
 
כביריה (מסינה) היא זונה ברחובות רומא. היא כל כך טובה ומלאת תקוה שכל טרגדיה שהיא עוברת מהווה פתח להמשך טוב יותר. כבר בתחילת הסרט היא ניצלת מטביעה ובדרך מקרה מבלה ערב סוחף ומוזר עם שחקן הקולנוע הנערץ עליה. בחיים של תהפוכות כביריה היא הניצוץ באפרוריותם של החיים.
רמאים

הסרט מתחיל כקומדיה איטלקית טיפוסית, המתמקדת בשלושה נוכלים המתחזים לכמרים כדי להשיג כמה פרוטות. מנהיג הקבוצה, בגילומו של ברודריק קרופורד (כל אנשי המלך), עומד על טעותו רק כאשר בתו נכנסת לתמונה. מצידו זה עלול להיות מאוחר מדי.
השייח הלבן 
 
איבן לוקח את אשתו הטרייה לירח דבש ברומא, מיד עם הגיעם היא מתחמקת מהמלון ויוצאת לחפש אחר "השייח הלבן", כוכב אופרת סבון נערץ. כשהיא פוגשת אותו העניינים מסתבכים. האם יחזרו זוג הנאהבים להיות ביחד?
ג'ינג'ר ופרד 
 

מפגש מחודש של זוג רקדנים מזדקנים, שבימי זוהרם היו בסך הכל חקיינים איטלקיים (מיותר לציין, שלא ממש מבריקים) של פרד אסטיר וג`ינג`ר רוג`רס. השניים נפגשים לצורך השתתפות בתכנית טלויזיה, יחד עם שורה ארוכה של אמנים מפוקפקים, המייועדת לשידור בחג המולד.
 
04 אנה מניאני

  
עם יציאת הנאצים מרומא, בשעה שתעשיית הקולנוע האיטלקי הייתה נתונה בקשיים גדולים, החל הבמאי רוברטו רוסליני בצילומי הסרט רומא עיר פרזות. הסרט צולם בתנאים קשים ביותר וחמרי הצילום נרכשו בשוק השחור. הסרט עסק במאבקם של המעמד הנמוך והכנסייה הקתולית בכיבוש הגרמני ומניאני גילמה את אחד התפקידים הראשיים בסרט, כאישה הרה הנורית לבסוף על ידי הגרמנים. הסרט, שיצא למסכים ב-1945, הצליח והתפרסם מאוחר יותר כמחוללו של זרם הנאו-ריאליזם. מניאני, שקודם לתפקידה זה, נודעה יותר כשחקנית קומית, זכתה לתשבחות רבות על תפקיד האופי ששיחקה באופן כנה וצנוע. בעקבות פרסומה ב"רומא עיר פרזות" החלה מניאני לשחק בתפקידים ראשיים ובהמשך 1945 וב-1946 יצאו למסכים שישה סרטים בכיכובה. עם זאת, סרטים אלו התפרסמו רק באיטליה ומניאני נחשפה מחדש לקהל הבינלאומי רק ב-1947, בסרטו הנאו-ריאליסטי של הבמאי לואיג'י זמפה, "אנג'לינה הכבודה" (L'onorevole Angelina). בסרט שיחקה מניאני אם משפחה מרדנית הסוחפת את חברותיה ושכניה להשתלטות על פרויקט מגורים שנבנה לאחר המלחמה ולאחר שהיא נכנסת לפוליטיקה, היא מעדיפה לחזור אל משפחתה ולשכונה. הסרט זכה להצלחה בינלאומית ומניאני זכתה בפרס לשחקנית הטובה בפסטיבל הסרטים של ונציה. מניאני המשיכה ושיחקה בתפקידים ראשיים גם בשנים שלאחר מכן. ב-1948 זכה הסרט שבכיכובה, "Sogni per le Strade", להצלחה רבה בעולם.

ויקיפדיה
השושנה המקועקעת 
 

מניאני מגלמת את דמותה של אלמנה שחיה בפרבר איטלקי-אמריקאי בלואיזיאנה, שלאחר מות בעלה בתאונה מביכה סגרה את ביתה מפני העולם. ביום הגורלי שבו מתרחש הסרט, נכנס גבר לחייה, הגבר שישנה אצלה משהו קטן בלב. הגבר הזה הוא ברט לנקסטר.
רומא עיר פרזות
 
סרטו של רוברטו רוסליני עוקב אחר שחרור איטליה מידי השלטון הפשיסטי והכיבוש הגרמני בידי הכוחות האמריקנים. רוסליני בונה את הסרט מסיפורים שונים של גיבורים עממיים באיטליה מוכת הפשיזם. צילומי הרחובות ללא תאורה וללא תפאורה השפיעו על רבים מיוצרי הקולנוע החל משנות החמישים. עם אנה מניאני הגדולה.
בליסימה

הבמאי אלסנדרו בלאזטי מחפש ילדה צעירה שתשחק בסרטו החדש. מדלנה, אותה מגלמת בכישרון ייחודי השחקנית הגדולה אנה מניאני (רומא עיר פרזות), לוקחת את בתה לאודישן, בתקווה כפייתית שהיא תקבל את התפקיד. היא מוכנה להקריב הכל, כולל את קצת הכסף שנשאר לה לשכר דירה, בכדי להפוך את מריה הצעירה לכוכבנית.
מאמא רומא 
 
גירסת קריטריון לסרטו השני של פאזוליני (דקמרון) שמתאר את חייה של זונה המנסה לחזור למוטב ולארגן חיים מסודרים יותר לה ולבנה המתבגר. המאבק מתברר כאבוד כאשר העבר ממשיך לרדוף. סרט פואטי ופשוט על חיי הרחוב האומללים. אנה מניאני (רומא עיר פרזות) בתפקיד משובח ומרגש.
הזן הנמלט 
 

סידני לומט מוביל קאסט מדהים בעיבוד למחזהו של טנסי וויליאמס  "אורפיאוס יורד לשאול". הגיבור, בגילומו של מרלון ברנדו, הוא נווד עם גיטרה שמגיע לעיירה שכוחה במיסיסיפי ומתחיל לעבוד בחנות מקומית. חזותו ואופיו מושכים אליו את תשומת ליבה של יפהפיית הכפר, אבל גם את זו של אשת בעל החנות המרירה.
 
05 מוניקה ויטי

  
מוניקה ויטי (נולדה ב-3 לנובמבר1931 ברומא) שחקנית תיאטרון וקולנוע איטלקי. שם אמיתי: מריה לואיזה סקיארלי. סמל ודמות נערצת בקולנוע האיטלקי של שנות ה-60. למדה משחק באקדמה הלאומית לתיאטרון ברומא. עבדה בתיאטרון "גולדוני". שיא הקריירה שלה בשנות ה-60 כאשר הופיעה ב-4 סרטי מופת של "הגל החדש" של הקולנוע האיטלקי: ההרפתקה (1959), לילה (1961), ליקוי חמה (1962), המדבר האדום (1964). כמו כן שיחקה בתיאטרון דמויות על פי מחזות של טנסי ויליאמס.

ויקיפדיה
המדבר האדום 
 

קר, גשום וערפילי במפעל ברבנה. הפסולת התעשייתית מזהמת את האגמים בסביבה, וספינות ששטות או עוגנות ליד מרימות דגלי אזהרה. ג'וליאנה (מוניקה ויטי), עקרת בית חולת נפש שנשואה לאוגו, בעל המפעל, ומצליחה להסתיר ממנו את מחלתה, פוגשת בזלר (ריצ'ארד האריס), טכנאי בדרכו לפטגוניה להקים מפעל משלו.
ליקוי חמה
 
ויטוריה היא מתרגמת צעירה מרומא שנפרדת מחברה האינטלקטואל. במהרה מתפתח רומן בינה לבין פיירו, ברוקר צעיר ומבטיח. השניים מלאים תשוקה יצרית אך התקשורת בעייתית, מה שהופך את הקשר ללקוי.
הלילה

ג'יובאני (מרצ'לו מסטרויאני, משהו ללבוש), סופר מצליח, ואשתו לידיה (ז'אן מורו, עכשיו ולתמיד), מבקרים את חברם הגוסס תומסו (ברנרד ויקי, פריז טקסס) בבית החולים. לאחר הביקור ג'יובאני שם פעמיו למסיבת קידום המכירות של ספרו החדש, ולידיה הולכת לבקר בביתם הישן במילאנו.
אוונטורה 
 
מסע חיפוש אחר נערה שנעלמה מסתיים ברומן בין הבן זוג שלה לחברתה הטובה ביותר. קולנוע מופשט, אלגורי, על משמעויותיו הרבות של המושג אהבה בעולם שבו הניכור שולט והתקשורת הבין-אישית הגיעה למבוי סתום. עם הקבועה של אנטוניוני, מוניקה ויטי.
רוח החופש 
 

אחד מסרטיו המשוחררים ביותר והסוריאליסטיים ביותר של לואיס בונואל הגדול (תשוקה אפלה) הכולל כמה אפיזודות שהקשר ביניהן מקרי למדי. הידועה שבהן היא דימוי של ארוחת ערב שבה יושבים הסועדים על אסלות סביב שולחן עגול, ופורשים מדי פעם לתא השירותים כדי לאכול.
 
06 אורנלה מוטי

  
אורנלה מוטי (באיטלקית: Ornella Muti; נולדה ב-9 במרץ 1955) היא שחקנית איטלקיה. אורנלה מוטי נולדה ברומא כפרנצ'סקו רומאנה ריבלי לאב נפוליטני ואם אסטונית. יש לה אחות מבוגרת ממנה, קלאודיה, שנולדה ב-1951. מוטי דיגמנה בנעוריה והופיעה לראשונה בסרט La moglie più bella ב-1970. היא שיחקה בעיקר בסרטים איטלקיים והופעת הבכורה שלה בסרט בריטי הייתה כנסיכה אורה בסרט פלאש גורדון משנת 1980. היא הופיעה בסרטים אמריקאיים כמו Oscar ‏
(1991) ו-Once Upon a Crime
‏(1992). היא ידועה בעיקר לצרפתים בשל הופעתה בפרסומת הטלוויזיה לפסטה "ג'ובאני פנזאני פאסטה". מוטי הייתה נשואה פעמיים, לאלסיו אוראנו (עמיתה לסרט La moglie più bella , בשנים 1981-1975) ולפדריקו פאקינטי (1996-1988). למוטי שלושה ילדים, נאיקה ריבלי (נולדה ב-1974), שהיא גם דוגמנית ושחקנית ודומה במראה לאימה, ואביה הוא מפיק הסרטים הספרדי חוזה לואיס ברמודס דה קסטרו אקאסו, ובן, אנדריאה, ובת נוספת, קרולינה מנישואה לפאקינטי.

ויקיפדיה
סיפור של שיגעון פשוט 
 

סרטו הסמי ארוטי של מרקו פררי מבוסס על כמה סיפורים אוטוביוגרפים קצרים מאת צ'רלס בוקובסקי. גם בסרט זה המשורר האלכוהוליסט המסוגנן עומד במרכז, ועל תחביביו נמנים שתייה וסקס, תמיד בחברתם של נשים. אחרי שהוא מתאהב בזונה סאדו - מאזוכיסטית מחליט האלכוהוליסט המתבודד שזה יותר מדי בשבילו.
כרוניקה של מוות ידוע מראש
 
בסצינת הפתיחה אנו מתוודעים לסנטיאגו נאסאר בחלומו, בו הוא רץ בתוך יער ירוק ומתמלא חריוני ציפורים. אפילו שחלום כזה הוא סגולה למזל, זהו הלילה האחרון בחייו של סנטיאגו. כל אנשי הכפר מלבד הוא עצמו יודעים שהאחים ויקאריו זוממים להרגו, ובכל זאת דבר אינו מצליח למנוע את הרצח.
האשה היפה ביותר

אחיינו של מאפיונר מציע נישואין לנערה בת 15, שנמשכת אליו אך מסרבת להינשא. בתסכולו ומתוך רצון לא לאבד את כבודו, שולח האיש גברים לתקוף ולאנוס אותה. הוא מציע להינשא למרות שאיבדה את בתוליה, אבל היא בוחרת להגיש תלונה במשטרה. משפחתה נוטשת אותה והיא מושמת ללעג אך עומדת על זכויותיה.
קפיטן פראקסה
 
מסע של חבורת שחקנים ברחבי איטליה של המאה ה-17, עפ"י נובלה של תיאופיל גוטייה. אציל שיורד מנכסיו מצטרף לקבוצת שחקנים נודדת ועובר עמה הרפתקאות שונות ורומנים רבים. סרט שובה לב ומרהיב של אטורה סקולה המנהל דיאלוג מרתק עם מסורת התאטרון.
אוסקר 
 

אנג'לו "סנאפס" פרובולון (סילבסטר סטאלון, רוקי) נשבע לאביו הגוסס, שיעזוב את עסקי הפשע המאורגן ויהפוך לאיש עסקים ישר מן המניין. למרות שמעולם לא הרוויח כסף בצורות בלתי פליליות, הוא נחוש בדעתו לקיים את הבטחתו לאביו. אך בפניו עומדות מספר בעיות.
 
07 אסיה ארג'נטו

  
הפיקנטריה סביב דמותה של אסיה ארג'נטו לא מצליחה להאפיל על כשרונה הגדול כבמאית קולנוע מתחילה, שיודעת לעשות שימוש משכיל בהוויה האישית שלה ובפרטים אוטוביוגרפים. אסיה היא בתו של במאי הג'יאלו המבריק, דריו ארג'נטו, בת למשפחה של מוזיקאים, שחקנים ואנשי תרבות מאיטליה. היא גם הילדה הרעה של עולם הפאפאראצי, שאט אט יוצאת מתדמית נערת הזוהר הפרועה בזכות עבודותיה כיוצרת קולנוע עצמאית. במשך שנים פיתחה אסיה קריירה של שחקנית, בין היתר בתפקידים ראשיים בשלושה מסרטיו של אביה, אך לאחרונה סיפקה שני עלילתיים מרשימים ביותר – Scarlet Diva, בעל המאפיינים האוטוביוגרפיים ו-The Heart Is Deceitful Above All Things, שהוא לא פחות מיצירת מופת אמיצה מאוד, על קשר מעוות בין בחורה מופרעת לבנה הצעיר בו היא מתעללת ללא רחם. ארג'נטו גם מככבת בתפקידים הראשיים בשני הסרטים הללו.

ויקיפדיה
המאהבת האחרונה 
 

הבמאית השערורייתית קתרין ברייה מביאה מהאינטריגות, הבגידות ושאלות המוסר של האצולה הצרפתית של אמצע המאה ה-19. אריסטוקרט יפהפה ומעודן עומד להינשא, ומתבקש על ידי סבתה של ארוסתו להפסיק מייד את הקשר הרומנטי-מיני שיש לו עם מאהבת ספרדייה חושנית, אותה מגלמת אסיה ארג'נטו.
אם הדמעות
 
השחקנית החושנית אסיה ארג'נטו, מגלמת את דמותה של סטאג'רית בתחום הארכיאולוגיה והשיחזור האמנותי בשם שרה, שמקבלת לידיה ארון קבורה ישן. כשהיא ושותפתה פותחות את הארון, משתחרר אל העולם כוח בעל עוצמה לא יתוארת, שקודם כל מחסל את השותפה ואחר כך מייצר כאוס ואלימות ברחובותיה של רומא.
מארי אנטואנט

סופיה קופולה (אבודים בטוקיו) מגישה את קירסטן דאנסט (חמש ילדות יפות) על מצע קצפת ודובדבנים, כמלכת צרפת מארי אנטואנט, שיחד עם בעלה לואי, נערף ראשה במהפכה הצרפתית. מבט אימפרסיוניסטי לחיים של מותרות, פאר ושעמום, תוך שימת דגש על מחלקת ההלבשה, הארט והקונדיטוריה.
פנטום האופרה
 
עיבוד gore אימתי ומדמם לספרו המפורסם של גאסטון לרו, על הפאנטום, האיש המעוות שחי בין כתליו של בניין האופרה ורודף את באיו ובעיקר את שחקניותיו. השחקנית הפעם היא קריסטין היפה, בה הוא מתאהב נואשות, אבל מה לעשות שהוא פריק של הטבע. לא לשונאי עכברים, חולדות והרגלי התזונה שלהם.
טרנסלבניה 
 

אסיה ארג'נטו (Scarlet Diva) מככבת בסרטו של טוני גאטליף (ונגו), המתעד הקולנועי החשוב ביותר של תרבות הצוענים באירופה. זינגרינה מגיעה מצרפת לטרנסילבניה שברומניה כדי למצוא את אבי העובר שבבטנה. כשהיא פוגשת אותו, היא מגלה לתדהמתה שהוא לא גורש, אלא בחר לנטוש אותה בכוונה.
 
08 ג'ינה לולובריג'ידה

  
ג'ינה לולובריג'ידה (נולדה ב-4 ביולי 1927), שחקנית איטלקייה. לולובריג'ידה נולדה ביישוב סוביאקו, בחבל לאציו שבאיטליה לאב יצרן רהיטים. מגיל צעיר עבדה בדוגמנות ובגיל 20 זכתה במקום השלישי בתחרות יופי מקומית. בשנת 1949 התחתנה עם רופא יוגוסלבי. לזוג נולד ילד אחד. בשנת 1971 התגרשה. בשנת 1953 הגיעה להוליווד והשתתפה בסרט Beat the Devil . לאחר הקרנת הסרט מפיקי הוליווד התאהבו ביופייה וליהקו אותה לכמה סרטי דרמה. בשנת 1966 ניהלה לולובריג'ידה רומן עם השחקן הקומי ג'רי לואיס. ג'ינה לולובריג'ידה עזבה את עולם המשחק והתמקדה בעסקים. בשנת 1999 התמודדה ללא הצלחה בבחירות לפרלמנט האירופי כמועמדת מטעם מפלגת שמאל איטלקית.

ויקיפדיה
אין דרך יציאה 
 

סרטו המוקדם של פייטרו ג'רמי (גירושין נוסח איטליה) שזכה בפרס הסרט האיטלקי הטוב ביותר של פסטיבל ונציה. ארבעה חברים עורכים שוד במשרדיו של אצטדיון במהלך משחק כדורגל. בטרם הספיקו לחלק את השלל, המשטרה כבר בעקבותיהם.
שלמה ומלכת שבא
 
אפוס תנ"כי מרהיב. סרטו האחרון של קינג וידור (ההמון, דו קרב בשמש) מגולל את סיפורו של המלך החכם, האיש בעל אלף הנשים, בונה ירושלים, וזה שדיבר עם החיות. בתפקיד שלמה: יול ברינר (המלך ואני, האחים קאראמזוב) ואהובתו האגדית היא ג'ינה לולובריג'דה, סמל האירוטיקה של שנות ה-50.
לנצח את השטן

קומדיית מתח, המתארת את מעלליה של חבורת הרפתקנים במזרח אפריקה. בוגארט, שהיה אחד השותפים בהפקה, לא היה מרוצה מן התוצר המוגמר מה שהתיישן היו הביקורות. יוסטון הופך את סרטו הקלאסי, "הנץ ממלטה", על פיו, והופך את כל מרכיביו לפארודיה משעשעת
ביותר, שהקדימה את זמנה
פאן פאן לה טוליפ
 
הרפתקה קומית מצליחה מאוד בכיכובם של ז'ראר פיליפ (התמרונים הגדולים) וג'ינה לולובריג'ידה
(Trapeze). פאנפאן הוא צעיר שאפתן, רודף שמלות והרפתקאות, שלוקח ברצינות נבואה של צוענייה שחוזה לו נישואין לבת המלך לואי ה-15. הוא בורח מחתונתו לבת כפר ומתגייס לצבא המלך על מנת להיות קרוב לבתו.
טרפז 
 

ברט לאנקסטר (הברדלס), טוני קרטיס (חמים וטעים) וג'ינה לולובריג'ידה (מלון פרדיסו) מככבים באקסטראווגנזה הקרקסית, מהמרשימות שראתה הוליווד. איש טרפז נפצע ומלמד את המחליף הצעיר שלו לעשות את הסיבוב המשולש. כשלוליינית נוספת רוצה פרוסה מהעוגה.
 
09 לורה אנטונלי

  
לורה אנטונלי הוכשרה במקור בנאפולי ללמד חינוך גופני, אנטונלי הופיעה לראשונה בפרסומת איטלקית עבור קוקה קולה והופיעה בסרט הראשון שלה,La Sedicenni בשנת 1965, אחרי הופעת הבכורה בקולנוע האיטלקי הופיעה בסרט האמריקאי הראשון שלה (1966) Doctor Goldfoot,; פריצת הדרך שלה הגיעה בשנת 1973 בסרט Till Marriage Do Us Part כמו כן הופיעה במספר קומדיות רדודות. היא עבדה בסרטים רציניים יותר, כמו גם: innocente L'/ התמים (1976), ו Mogliamante / Wifemistress (1977), ונוספים כגון מודחקים, אשתו חווה, התעוררות מינית. תפקידה האחרון של אנטונלי היה סרט ההמשך Malizia 2000 שיצא לאקרנים בשנת 1991.

ויקיפדיה
אשה פילגש 
 

סוחר יינות אמיד מעדיף מסעות עסקים ואת הנשים שהוא פוגש בהם, על פני אשתו, החולה במחלה פסיכוסומטית כלשהי. הוא מסתבך בפעילות מהפכנית ונאלץ להסתתר בדירה מול ביתו שלו. ברגע שנודע לאשתו שהוא נעלם, היא מבריאה, מבררת מה היו עסקיו של בעלה, ממשיכה בפעילותו הפוליטית ומוצאת לעצמה מאהב.
התמים
 
אריסטוקרט בוגד באשתו הביישנית ומתקשה לעכל את העובדה שהיא בוגדת בו בחזרה. יצירה חושנית בצבעים רוויים, שהשפיעה רבות על "עידן התמימות" של סקורסזה. עם ג'יאנקרלו ג'יאניני (לילי מרלן) בתפקיד הראשי. על הצילום המרהיב אחראי פסקלינו דה סאנטיס, מי שעבד עם ויסקונטי גם על "הארורים" ועל "מוות בונציה".
ארוטיסיסט

לאחר שנים רבות של הדחקה מינית, סנאטור איטלקי בדרך לנשיאות לא יכול להתאפק יותר. הדחף גורם לו, בלי לשים לב, לצבוט את ישבניהן של נשים בסביבתו, כולל ראש מדינה ממין נקבה שנמצאת בביקור רשמי. בצר לו הוא פונה לנזיר דומיניקני שחושב שיוכל לעזור לפוליטיקאי המיואש.
המלכודת
 
חמש עשרה שנה קודם לכן נטש מייקל את מארי, אבל היא לא שכחה אותו כלל וכלל. למעשה, כשבהווה הם נפגשים שנית וחוזרים לסיבוב מצעים מהיר, מוצא עצמו הגבר, למחרת בבוקר, קשור בשלשלאות למיטה. זו דרכה לגרום לו להישאר איתה...לנצח.
ונוס בפרווה 
 

בצעירותו נענש סוורין קשות לאחר שנתפס מציץ לאישה במעיל פרווה. בבגרותו מקשר סוורין רגשית באופן מיידי בין מציצנות, סקס וכאב, ומצליח להגיע לשיאי ריגוש רק כשהוא עובר מסכת עונשים ופגיעות מצידה של האלה שלו – וונדה. אאוץ'! עם לאורה אנטונלי (התמים) בתפקיד המענה הנחשקת.
 
10 קלאודיה קרדינלה

  
ב-1957 זכתה קרדינלה בתחרות "הנערה האיטלקית היפה ביותר בתוניסיה", שנערכה מטעם השגרירות האיטלקית והיא נשלחה לפסטיבל הסרטים של ונציה. הופעת הבכורה שלה בסרט באורך מלא הייתה בגוהא (Goha) ‏ (1957), הפקה צרפתית-תוניסאית. לאחר שהשתתפה במשך שנתיים ב-Centro Sperimentale di Cinematografia ברומא, היא חתמה על חוזה לשבע שנים עם אולפני וידס (Vides studios). היא שיחקה בסרט שזכה להצלחה בינלאומית I soliti ignoti ‏ (1958). הקריירה שלה נוהלה בתחילתה במידה רבה בידי פרנקו קריסטלדי
(Franco Cristaldi), מפיק אולפן לו הייתה קרדינלה נשואה מ-1966 עד 1975. במהלך שנות ה-60 היא הופיעה בכמה מהסרטים האיטלקים והאירופאים הטובים ביותר בכללם בסרטיו של לוקינו ויסקונטי "הברדלס" (1963) ורוקו ואחיו
(1960), סרטו של פיליפ דה ברוקה
(Philippe de Broca) ‏ Cartouche ‏ (1962), סרטו של פדריקו פליני שמונה וחצי (1963) והאפוס של סרג'ו לאונה "היו זמנים במערב" (1968). בסרטיה האיטלקים הראשונים, אדם אחר דובב את קולה בגלל שקולה העמוק מדי היה מנוגד להופעתה השברירית והצעירה. רק בסרט שמונה וחצי הותר לה לראשונה לדבר בדיאלוגים של עצמה.

ויקיפדיה
שמונה וחצי 
 

במרכז הסרט עומד מרצ`לו מאסטרויאני כבמאי סרטים השוקד על סרטו הבא, פרויקט שאפתני, מורכב, הגורם לו להרהר מחדש על כל עשייתו הקולנועית, אמונותיו, אהבותיו, ואורח חייו בכלל. הסרט בנוי כך שהמבנה הסיפורי נשבר ומתפרק שוב ושוב, בין הווה עמוס עלילות משנה קטנות, בהן מככבות בעיקר נשותיו השונות.
עסקים מלוכלכים ברחוב מדונה

קומדיה חצופה משנות הזוהר של הקולנוע האיטלקי. חבורת לא יוצלחים מנסים לשווא לארגן "מכה" אבל... פסקול ג’אזי מצויין וקאסט הכולל את מרצ’לו מסטרויאני, רנאטו סלבאטורי וקלאודיה קרדינלה.
רוקו ואחיו

סרטו המופתי וזוכה האוסקר של לוקינו ויסקונטי (מוות בונציה, הארורים) בכיכובו של אלן דלון. ארבעה אחים ואמם עוזבים את עיר הולדתם בתקווה לשנות את עתידם הלא מבטיח, אולם המשפחה נקרעת כאשר שניים מן האחים מתאהבים באותה אשה ומכריזים על מלחמת עולם ביניהם. במקור צונזר הסרט בשל האלימות הקשה בו.
הברדלס

מבט נוסטלגי על האריסטוקרטיה האיטלקית הנכחדת של איטליה במאה ה-19. סרט המופת של לוקינו ויסקונטי (הארורים) מביא את סיפורו של נסיך סיציליאני לנוכח השינויים החברתיים והאישיים שהוא עובר, כשבני מעמדו מאבדים מכוחם לטובתה של הבורגנות החדשה.
היו זמנים במערב 
 

ג'יל, בעלת העבר המפוקפק, חוזרת לחוות בעלה, רק כדי לגלות שנרצח בצורה ברוטאלית. בודדה בחווה, היא חוברת לשני אקדוחנים מסתוריים. בהמשך מסתבר שכל אחת מהדמויות משחקת משחק כפול. האפוס המערבוני המופתי של סרג'יו ליאונה הגדול.
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 כל הזכויות שמורות למפעיל האתר www.poems.co.il


השכרת כספות | קייטרינג לאירועים