של רוברט י.  |  This is Kafa Style  |  כביש מספר ארבע  |  עשרת הגדולים  |  100 שירי אהבה  |  תרגומים  |  הורוסקופ שבועי  |  

התחברות לחברים


דף הבית >> עשרת הגדולים >> מוסיקה >> אלבומים >> 10 אלבומי שנות ה-90 ארה"ב להקות
 
 
01 סנטנה  על טבעי
Songs

Africa Bamba
Corazón Espinado
Da Le Yaleo
Day of Celebration
Do You Like the Way
El Farol
Love of My Life
Maria Maria
Migra
Primavera
Put Your Lights On
Smooth
The Calling
Wishing It Was
Maria Maria

Lyrics
מאריה מזכירה דמות סיפור הפרברים
גדלה להיות אשה בהארלם הספרדית
חיה כמו כוכבת קולנוע היא התאהבה
לצלילי סנטנה על הגיטרה החשמלית
Smooth

Lyrics
ואם היית אומרת שהחיים לא טובים
הייתי נותן נשמתי להרימך מהרצפה
משנה את חיי שיתאימו למצב רוחך
עושה הכל עבורך כי את כה חלקה
Put Your Lights On

Lyrics
אנא הדליקו אורות כעת כל החוטאים
אנא הדליקו אורות כל זוגות האוהבים
אנא הדליקו אורות עכשיו כל הרוצחים
אתם הילדים שימרו על אורות דולקים
קרלוס סנטנה
צ'סטר תומפסון
רודני הולמס
בני ריטבאלד
פופולריות הלהקה דעכה בתחילת שנות התשעים ונראה היה שזהו סוף הקריירה המוזיקלית של סנטנה, אך הוא חזר למרכז הבמה לקראת סוף העשור, עבר לכיוון המסחרי ולסגנון ה"פופ לטיני", ובשנת 1999 הוציא את אלבומו "Supernatural" בו אירח זמרים רבים, רובם בתחילת דרכם, האלבום זכה בשמונה פרסי גראמי. האלבום זכה להצלחה רבה, וסיפק להיטי ענק כמו "Maria Maria" עם וייקלף ז'אן, ו"Smooth" עם רוב תומאס, "Put Your Lights On" עם Everlast ועוד. בשיר האחרון באלבום "The Calling" אירח גם את אריק קלפטון. עד היום (2008) נחשב סנטנה לגיטריסט המבוקש ביותר בסגנון המוזיקה הלטינית. סנטנה מנגן בגיטרה שהוכנה בעבודת יד מסוג פי אר אס (Paul Reed Smith) בדגם סנטנה שהוכן במיוחד בשבילו. באפריל ומאי 2006, החל סנטנה בסיבוב הופעות באירופה כדי לקדם את הלהקה של בנו סלבדור, והוא מופיע כאומן חימום.

ויקיפדיה
 
02 אר.אי.אמ.  אוטומטי עבור האנשים
Songs

Drive
Everybody Hurts
Find the River
Ignoreland
Man on the Moon
Monty Got a Raw Deal
New Orleans Instrumental
Nightswimming
Star Me Kitten
Sweetness Follows
The Sidewinder Sleeps Tonite
Try Not to Breathe
Everybody Hurts

Lyrics
שהיום מתארך והלילה עטוף בדידות
אתה חש שקצת בחייך ובא לך למות
אל תתן לעצמך ליפול כי כולם בוכים
לא אל תיפול כי לכולם כואב לפעמים
Man on the Moon

Lyrics
אנדי השמעת את הבדיחה האחרונה?
אנדי הנתקעת פתאום בשורת המחץ?
האם אתה פתאום מחקה את אלביס?
האם איבדת מגע הקסם עם הקהל
Drive

Lyrics
מה אם אני אסע מפה, מה אם תעזבי
מה אם תרקדי סביב השעון תיק תק
מה אם היית, אם היית יוצאת מכאן
מה אם היית משאירה מאחורייך אבק
מייקל סטייפ
מייק מילס
פיטר באק
ביל בארי
ב-1988 חתמה אר.אי.אם בלייבל המרכזי של האחים וורנר (Warner Brothers). באותה שנה גם יצא אלבום האולפן השישי של הלהקה, Green. זו הייתה הפעם הראשונה בה נהנתה הלהקה מיחסי ציבור מסיביים והחל משנת 1989 הם יצאו לסיבובי הופעות באצטדיונים. חלק ממעריצי הלהקה ששמרו להם אמונים עוד מתחילת הדרך טענו כי הלהקה התמסחרה, וזה בא לידי ביטוי במוזיקה שהפכה פופולרית על חשבון האיכות שהתקיימה באלבומי הלהקה בעבר. עם זאת, אר.אי.אם החלו להפוך ללהקת רוק מרכזית, עם התייחסות גם מעבר לים כמו באירופה, אוסטרליה וגם ישראל. האלבום עצמו כלל כמה להיטים, ביניהם "Orange Crush", משירי המחאה החשובים של הלהקה (השיר עוסק בלוחמה הכימית בה השתמש צבא ארצות הברית במלחמת וייטנאם, לעתים קרובות נגד חפים מפשע), "Stand "ו-"Pop Song 89". שני אלבומיהם הבאים, Out of Time מ-1991 ו-Automatic for the People מ-1992 זכו להצלחה בינלאומית מרשימה ועמדו בראש רשימת התקליטים הנמכרים, כל זאת למרות שהלהקה לא יצאה לסיבוב הופעות לאחר תקליטים אלו. Automatic for the People, עם כ-15 מיליון עותקים, היה לאלבום המצליח ביותר של הלהקה בכל הזמנים, וזאת למרות עיסוקו בתכנים קודרים כגון מוות והתאבדות.

ויקיפדיה
 
03 הפוגיז  התוצאה
Songs

Cowboys
Family Business
Fu-Gee-La
How Many Mics
Killing Me Softly
Manifest/Outro
Mista Mista
No Woman, No Cry
Ready or Not
Red Intro
The Beast
The Mask
The Score
Zealots
Ready or Not

Lyrics
מוכן או לא, אני באה, אל תסתתר
אני אמצא אותך, שנינו יחד לא נמהר
מוכן או לא, אני באה, אל תסתתר
אני אמצא אותך ואתה תרצה בי יותר
Killing Me Softly

Lyrics
הוא שר את חיי כשהוא כותב מילים
על הבמה הוא הורג ברכות בשיריו
שר איך נראים חיי במילים שהוא כתב
הוא פשוט הורג אותי ברכות מילותיו
Fu-Gee-La

Lyrics
אני שוכב 90 מעלות תחת עצי דקלים
שורף קלוריות בזמן שמעשן עשבים
גגות ברוקלין הפכו לגגות של אוהלים
מי רוצה במותי, בטווח גגות האוייבים
לורין היל
וייקליף ג'ין
פראס מייקל
הפוגיז
בשנת 1994 השלושה הוציאו את אלבומם הראשון, Blunted on Reality, שלא נחל הצלחה מרובה ואף היווה אכזבה מסוימת למעריצי הלהקה, למרות ששני סינגלים מתוך האלבום זכו להצלחה - Nappy Heads וVocab. על אף הכשלון היחסי של האלבום הראשון, הפוג'יז לא התייאשו והוציאו בשנת 1996 את אלבומם המפורסם והטוב ביותר - The Score. האלבום זכה להצלחה מידית ושהה במקום הראשון בטבלת המגזין "בילבורד" למשך 4 שבועות. האלבום חשף בפני העולם את ייחודם וכשרונם של הפוג'יז בכתיבה ובעיקר בחידוש ובעריכת גרסאות ישנות לשירים. שני חידושים התפרסמו יותר מכל - הגרסה ל-No Woman, No Cry של בוב מארלי עם מילים שנערכו מחדש על ידי וייקלף, והשיר שזכה לפרסום הרב מכולם - Killing Me Softly, חידוש ללהיטה הישן של רוברטה פלאק. השיר הציג שוב את יכולותיה הקוליות המרשימות של לורין היל וחיזק מעמדה כאחת מזמרות ה-R&B הטובות של זמננו. שירים בולטים נוספים מהאלבום שאף הם יצאו כסינגלים הינם Ready Or Not ו-Fu-Gee-La, שזכה למספר גרסאות שונות בדיסק. בנוסף להצלחה המסחרית המסחררת של האלבום, הלהקה זכתה בשני פרסי גראמי בשנת 1997 - אלבום הראפ הטוב ביותר ופרס נוסף על השיר Killing me softly.

ויקיפדיה
 
04 גרין דיי  דוקי
Songs

Basket Case
Burnout
Chump
Coming Clean
Emenius Sleepus
F.O.D./All By Myself
Having a Blast
In The End
Longview
Pulling Teeth
Sassafras Roots
She
Welcome to Paradise
When I Come Around
Basket Case

Lyrics
האם יש לך את הזמן לשמוע עוד בכיין
בוכה על הכל או כלום אך באותו הזמן
אני אחד מאלה, טיפש וגם מלודרמטי
עד קצות העצבים אין ספק אני נוירוטי
When I Come Around

Lyrics
כשאת יושבת עטופת רחמים עצמיים
אל תתני לבדידות להיכנס לתוך חייך
יבשי את עינייך מהדמעות הזולגות
אני פה לכמה רגעים להניח ידיי עלייך
Longview

Lyrics
יושב בוהה בטלוויזיה ואין מה לראות
מחליף ערוצים כמטורף כל כמה שניות
נותן לאצבעות עוד רגע משהו לעשות
נשבר הזין מכל התוכניות והפרסומות
בילי ג'ו ארמסטרונג
מייק דירנט
טרה קול
גרין דיי
האלבום הצליח בעיקר בזכות פריצת הרוק האלטרנטיבי אל המיינסטרים. לעומת שני האלבומים הקודמים של הלהקה, האלבום יותר רציני והשירים יותר קליטים. למרות שהאלבום נפתח בשני שירים הדומים בסגנונם לשני האלבומים הקודמים של הלהקה, הוא ממשיך בשירים Chump וLongview (הנחשבים מחוברים יחדיו) שכבדים יותר יחסית לסגנון הפאנק רוק. הוא ממשיך בשירים Welcome to Paradise, She, Basket Case ו-When I Come Around הקליטים, כשהשניים האחרונים כובשים את המצעדים, במיוחד בזכות הקליפים שנעשו להם. האלבום נגמר בשלושה שירים החוזרים עדיין לסגנון הלהקה, שאורך כל אחד הוא קצת יותר מדקה וחצי. השיר האחרון F.O.D דווקא כבד יחסית ומזכיר את Longview, כשבסופו מוחבא שיר אקוסטי. האלבום, ביחד עם Smash של אופספרינג, נחשבים לאבני דרך בפאנק רוק של שנות התשעים והאלפיים.

ויקיפדיה
 
05 נירוונה  לא משנה
Songs

Breed
Come as You Are
Drain You
In Bloom
Lithium
Lounge Act
On a Plain
Polly
Smells Like Teen Spirit
Something in the Way
Stay Away
Territorial Pissings
Smells Like Teen Spirit

Lyrics
אני גרוע בלעשות את הכי טוב שיכול
ועל הכישרון הזה אני מודה לאלוהים
הלהקה שלנו כאן משחר ימי הבריאה
ואנו נישאר ביחד עד סוף כל הימים
Come as You Are

Lyrics
בואי כבר, בואי כמו שהיית, כמו שאת
כמו שהייתי אני רוצה, האשה האחת
בואי כמו אויב ישן וקחי לך את הזמן
אנא מהרי, אל תאחרי, הבחירה שלך
Stay Away

Lyrics
מענין מדוע ילך הקוף אחרי בני האדם
עדיף לי שיעסקו בי מלהיות רק קשוח
שורה מסתיימת בפזמון מעניין מדוע
פחות זה יותר, אהבה עיוורת זה ידוע
קורט קוביין
כריסט נובוסליק
דייב גרוהל
נירוונה
ואלאס ניגש אל העבודה על האלבום מנקודת מבט שונה לחלוטין מזו של המוזיקאים שעבדו עליו עד לאותו הרגע, הוא הגביר את הגיטרות על ידי הוספת אפקטים והוסיף אלמנטים נמוכים שהדגישו את הבאס והתופים, מה שהפך את האלבום לעשיר יותר. חודשים מספר לאחר יציאתו של האלבום התלונן קוביין בתקשורת כי ואלאס הפך את האלבום לנוצץ ושטחי מדי, למרות העובדה שהוא עצמו בחר בוואלאס והשתתפותה הפעילה של הלהקה במיקסוס האלבום. למרות אכזבתה של הלהקה מצלילו של האלבום, הצליח ואלאס בדרכו להפוך את רוק האינדי של הלהקה לרוק שיתאים ויישאר חקוק בזיכרונו של הזרם המרכזי גם בדורות הבאים. הציפיה של מנהלי DGC הייתה לרבע מיליון עותקים. האלבום הפתיע כאשר הגיע למעמד של פלטינה משולשת (שלושה מיליון עותקים) במשך זמן של פחות משישה חודשים מאז צאתו. "Smells Like Teen Spirit" זכה לזמן אוויר רב מאוד ב-MTV, לווה בחיקויים פרודיים רבים והביא את הגראנג' אל הזרם המרכזי. האלבום מוזכר לעתים קרובות כאחראי לפופולריות של הרוק האלטרנטיבי ומאידך לשקיעתו של גלאם מטאל. בינואר 1992 הגיע האלבום למקום הראשון במצעד האלבומים של בילבורד ותפס את מקומו של אלבומו של מייקל ג'קסון, "Dangerous", במהלך שתואר רבות כמייצג את עלייתה של המוזיקה האלטרנטיבית על חשבונה של מוזיקת הפופ. תשישותה של הלהקה גרמה לה לוותר על קיומו של סיבוב הופעות נוסף לשם שיווקו של האלבום, כאשר הם מקווים להשלים את מכסת ההופעות מאוחר יותר באותה השנה.

ויקיפדיה
 
06 בקסטריט בויז  מילניום
Songs

Back to Your Heart
Don't Wanna Lose You Now
Don't Want You Back
I Need You Tonight
I Want It That Way
I'll Be There for You
It's Gotta Be You
Larger than Life
No One Else Comes Close
Show Me the Meaning of
Being Lonely
Spanish Eyes
The One
The Perfect Fan
You Wrote the Book on Love

I Want It That Way

Lyrics
אימרי לי למה זה חייב להיות כאב לב
אימרי לי למה הכל פשוט טעות גדולה
לא רוצה לשמוע אפילו לא פעם אחת
אומרת שלחוד זאת הדרך הכי נכונה
Show Me the Meaning of
Being Lonely

Lyrics
הסבירי לי את ההרגשה של הבדידות
את ההרגשה הזאת אשר מלווה אותי
ספרי לי למה אני לא נמצא היכן שאת
משהו בליבי חסר ממתין לפעימה אחת
Don't Want You Back

Lyrics
הנחתת מכה מהירה מאיבחת כריש
ראית אותי בטלוויזיה בצורה אישית
היית לי יותר מסתם עוד פנים יפות
ואת שיטית בי יפה באמת כל הכבוד
בריאן ליטראל
ניק קארטר
א.ג'. מקלין
יואי דורוך
היזם האמריקני לו פרלמן, שהשכיר מטוסי סילון ללהקת ניו קידז און דה בלוק, התרשם מהצלחתה משנות ה-80 והחליט להקים להקת בנים חדשה. באודישנים שנערכו בעיר אורלנדו שבפלורידה בשנים 1992 ו-1993, נבחרו ניק קרטר (בן 12 בשנת 1992), האווי דורו (19), אלכסנדר מקלין (14), קווין ריצ'רדסון (21) ובן דודו בריאן ליטרל (18). הופעתם הראשונה נערכה ב-8 במאי 1993 בפארק עולם המים שבאורלנדו, מול כ-3,000 בני נוער. ההופעות הראשונות נערכו בפארק, בבתי ספר ובקניונים, ופרלמן מינה את ג'וני רייט למנהל הלהקה. חוזה ההקלטות הראשון של הלהקה נחתם בחברת התקליטים העצמאית ג'ייב (Jive) בפברואר 1994, בעקבות הופעה בעיר קליבלנד שבאוהיו.

ויקיפדיה
 
07 סמאשינג פאמפקינס  חלום סיאמי
Songs

Cherub Rock
Disarm
Geek U.S.A
Hummer
Luna
Mayonaise
Quiet
Rocket
Silverfuck
Soma
Spaceboy
Sweet Sweet
Today
Today

Lyrics
היום הוא היום שהכי רוצה בו לחיות
לא מוכן לחיות עבור אתמול או מחר
המחר תמיד נראה כיום שהוא מאוחר
עיניי בוערות עוד לפני השחר החדש
Disarm

Lyrics
אני אפרק אותך מנשקך בחיוכי הדק
ואסתלק כמו רצית לסלק ילדי מתוכי
הייתי ילד קטן אך גדול בתוך נעליים
מה יכולתי לעשות, שלי היא בחירתי
Spaceboy

Lyrics
ילד חלל כמה שהתגעגעתי אליך
לסיבובי תנועתך בתוך גלגלי ראשי
תקבל אותי בכל דרך שתבחר בה
או שבמקום תיפול ותישבר לרסיסים
דארסי וורצקי
בילי קורגאן
ג'יימס איאה
ג'ימי צ'מברלין
Siamese Dream הוקלט בעיקרו בין דצמבר 1992 ומרץ 1993. הלהקה עברה לאולפני Triclops Studios במריאטה, ג'ורג'יה למשך ההקלטות, על מנת שהם יוכלו להימנע מחברים מקומיים והסחות דעת שונות, כמו גם כדי לנתק את צ'מברלין מקשריו בעולם הסמים. בוטש ויג שב ותפקד כמפיק אחרי שעבד עם הלהקה באלבום הביכורים שלה Gish. קורגן החל להיפגש עם מטפל לאחר שחווה התמוטטות עצבים. כתוצאה מכך, מילות השירים שכתב הפכו ממוקדים בעברו המציק וחולשותיו. "Today" היה השיר הראשון שכתב קורגן ל- Siamese Dream. הוא השמיע את הדמו שהקליט בכוחות עצמו לויג, והאחרון הגיב בחיוביות. המצוקות עימן התמודדו חברי הלהקה עשו דרכן לאוזני Virgin Records, ולא חלף זמן רב ומנהלים מטעמה הגיעו להיפגש עם הלהקה. המנהלים היו שבעי רצון מהדמו ששמעו ולא הזדרזו לשוב לאולפן פעם נוספת. בתגובת המנהלים לא היה אלא להגביר את הלחץ על קורגן. קורגן עבד שעות נוספות, ולמעשה גר באולפן במהלך הקלטת Siamese Dream – הוא ובוטש ויג נותרו לעתים לעבוד על קטע מוזיקה בן 45 שניות במשך יומיים שלמים. מדי פעם היו עובדים 16 שעות ביום מהלך שבועות רצופים על מנת להשיג את הצליל אותו חיפש קורגן.

ויקיפדיה
 
08 גארבג'  גירסה 2.0
Songs

Dumb
Hammering in My Head
I Think I'm Paranoid
Medication
Push It
Sleep Together
Special
Temptation Waits
The Trick Is to Keep Breathing
When I Grow Up
Wicked Ways
You Look So Fine
Push It

Lyrics
כעסתי שנפגשנו והכעס עדיין לא עוזב
אפשר לדבר ולנסות לנחם את הלב
אל תדאג בייב כי אין שום סיבה לוותר
מתוק שלי תראה שבסוף הכל יסתדר
I Think I'm Paranoid

Lyrics
אתה יכול להסתכל אך לא יכול לגעת
אני לא כל כך מתה עליך אני חושבת
האל יודע מה נערה מסוגלת לעשות
האל יודע שרק עליך מוטלות הוכחות
When I Grow Up

Lyrics
כאשר אגדל אלמד להיות יותר יציב
כאשר אגדל אשנה ללא הכר את מזלי
אשתדל להתאים גם את חיי סביבך
אצוף לי קלות לארץ הקסמים שבלב
שירלי מנסון
דיוק אריקסון
בוץ' ויג
סטיב מארקר
בשנת 1995 הוציאה הלהקה את אלבום הבכורה שלה הנושא את שם הלהקה - Garbage. האלבום זכה להצלחה גדולה, עם מכירות של 4 מיליון עותקים. אלבום זה כלל את הלהיטים Vow, Stupid Girl, Milk, Queer, Only happy when it rains. אחד משירי הלהקה (#1 Crush) הופיע (בשנת 1996) בפסקול הסרט רומיאו ויוליה. בשנת 1998 הוציאה הלהקה את אלבומה השני Version 2.0 שזכה אף הוא להצלחה והיקף דומה של מכירות. בין השירים הבולטים נית למנות את Push it ,I Think I'm Paranoid ואת When I Grow Up שהופיע גם בפסקול סרטו של אדם סנדלר, ביג דאדי. ב-1999 יצאה הלהקה לסיבוב הופעות, במסגרתו הגיעה הלהקה לארץ והופיעה פעמיים בבאר-שבע (במסגרת יום הסטודנט) ופעם אחת בהאנגר 11, תל אביב. בשנה זו הוציאה הלהקה סינגל בשם The world is not enough ששימש כשיר הנושא בסרט בעל שם זה בסדרת ג'יימס בונד.

ויקיפדיה
 
09 פרל ג'אם  ויטאלוגיה
Songs

Aye Davanita
Better Man
Bugs
Corduroy
Hey Foxymophandlemama,
That's Me
Immortality
Last Exit
Not for You
Nothingman
Pry, To
Satan's Bed
Spin the Black Circle
Tremor Christ
Whipping
Spin the Black Circle

Lyrics
תסתכלו על המזרק תסתכלו על זרועי
איך בעדינות הם עוד רגע קט נפגשים
זה מגיע ועוד מעט אני נאחז באוויר
תדליקו אותי ולא אפנה לכם את גבי
Better Man

Lyrics
ממתינה ומביטה בשעון המראה ארבע
זה חייב להיפסק, מציירת את התמונה
מכינה את הנאום כשהוא נכנס לחדר
היא מסתובבת ומעמידה פנים רדומה
Not for You

Lyrics
נפש חסרת מנוחה אושרך עם נעורים
כמו שמוחמד גילה את אמת האלוהים
את לא יכולה להתחמק מהיגיון פשוט
לעשות מה ששנוא על אחר לעשות
אדי ודאר
סטון גוסארד
מייק מקריידי
דייב אברוזיסי
האלבום, יצא בפורמט המזכיר ספר רפואה עתיק. החוברת המצורפת אליו מכילה דיונים בנושאי רפואה ואיכות חיים, המבוססים על ספר בעל אותו השם מתחילת המאה העשרים שאדי ודר מצא במכירת חצר. הוא יצא בתחילה בפורמט של תקליט ויניל והפך לתקליט הוויניל הראשון מאז המצאת התקליטור שנכלל ברשימת האלבומים הנמכרים (הגיע למקום ה-55). בפורמט של תקליטור, האלבום הגיע למקום הראשון במצעד מכירות האלבומים של בילבורד. מילות השיר "Whipping" מודפסות מעל עצומה נגד הפלות המיועדת לביל קלינטון. רבים מאמינים כי השיר "Immortality" מתאר את סצנת התאבדותו של קורט קוביין ("כתב משורבט ומתמוסס, קופסת סיגרים על הרצפה") למרות שוודר עצמו הכחיש זאת והשיר בוצע בגרסאות שונות בהופעות עוד לפני מותו של קוביין. שירים רבים אחרים באלבום עוסקים במרומז בלחצים הנובעים מתהילה ומאובדן של פרטיות.

ויקיפדיה
 
10 אויבי הציבור  פחד מכוכב שחור
Songs

911 Is a Joke
Anti-Nigger Machine
B Side Wins Again
Brothers Gonna Work It Out
Burn Hollywood Burn
Can't Do Nuttin' for Ya Man
Contract on the World Love Jam
Fear of a Black Planet
Fight the Power
Final Count of the Collision
 Between Us and the Damned
Incident at 66.6 FM
Leave This Off Your Fu*kin Charts
Meet the G That Killed Me
Pollywanacraka
Power to the People
Reggie Jax
Revolutionary Generation
War at 33 1/3
Welcome to the Terrordome
Who Stole the Soul

Fight the Power

Lyrics
1989 השנה שומעים זאת במנגינה
צלילי תופים תופסים קצות הנשמה
אחים ואחיות שלי האם אתם שומעים
הקשיבו עכשיו לצלילים של געגועים
Nine One One Is a Joke

Lyrics
צלצלתי לחייגן מצוקה לפני זמן רב
רואים כמה זמן לוקח להם להגיע
באים שבא להם ואם לא בא אז לא רשויות משלמים להם בין כה וכה
Welcome to the Terrordome

Lyrics
תקשיבו למתופף המתחיל להשתולל
תשרוט ת'תקליט הזה לפני שיתגלגל
תתחיל להקליט על המקינטוש עכשיו
הנה המיקרופון ליצור לך ראפ חדש
אייס קיוב
ביג דדי קיין
פלייבור פלאב
צ'אק די
פאבליק אנמי (באנגלית: Public Enemy, מילולית: אויבי הציבור) הוא הרכב הארדקור ראפ מלונג איילנד, ניו יורק. ההרכב ידוע בטקסטים הפוליטיים הבוטים שלו, הכוללים מחאה והתייחסות לקיפוח האוכלוסייה האפרו-אמריקאית בארצות הברית. פאבליק אנמי הביאו את סגנון ראפ המחאה לזרם המרכזי בסצנת ההיפ הופ ושכללו את השימוש במקצבי ג'אז ופאנק. עד שנת 1999 הדיג'יי והמפיק של ההרכב היה נורמן רודג'רס (המכונה "טרמינטור X") . הוא עזב לאחר שרב עם חברי ההרכב בגלל הערה אנטישמית. זמן קצר לאחר מכן הצטרפה במקומו זמרת בשם "סיסטר סולג'ה" אך כיום היא כבר לא חברה בהרכב.

ויקיפדיה
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 כל הזכויות שמורות למפעיל האתר www.poems.co.il

צמיד מידע רפואי מוצרי פרסום מסגרות לתמונות הדפסה על כובעים | שרוכים מודפסים | הדפסה על חולצות