של רוברט י.  |  This is Kafa Style  |  כביש מספר ארבע  |  עשרת הגדולים  |  100 שירי אהבה  |  תרגומים  |  הורוסקופ שבועי  |  

התחברות לחברים


דף הבית >> עשרת הגדולים >> מוסיקה >> אלבומים >> 10 אלבומי שנות ה-60 ארה"ב להקות
 
01 הדלתות  הדלתות
Side 1

Break On Through
Soul Kitchen
The Crystal Ship
Twentieth Century Fox
Alabama Song
Light My Fire

Side 2


Back Door Man
I Looked at You
End of the Night
Take It As It Comes
The End
Break On Through

Lyrics
אתה יודע שהיום נהרס עם לילה
שלילה חותך לפיסות את היום
לא עוזר לברוח, לא עוזר להסתתר
מצא דרך לעבור אל הצד האחר
Light My Fire

Lyrics
את יודעת שזאת לא תהיה אמת
את יודעת שתגלי שאני משקר
אם הייתי מוצא דרך לספר לך
נערה, לא נוכל לטפס גבוה יותר
The End

 
Lyrics
זה סוף כל התוכניות המשותפות
סוף כל הדברים הקיימים והעומדים
אין עוד ביטחון הפתעות פשוט סוף
בתוך עינייך נשמתי לא עוד אחשוף 
ג'ים מוריסון
ג'ון דנסמור
רובי קריגר
ריי מנזרק
The Doors הוא אלבום הבכורה של להקת הדלתות, שיצא בשנת 1967. האלבום, שיצא לאחר תקופה בה הופיעה הלהקה במועדונים באזור לוס אנג'לס, זכה להצלחה גדולה, והביא לפריצתה המהירה של הלהקה. לצד שירים קלילים מכיל האלבום גם טקסטים מיסטיים ואפלים הנוגעים במוות ובמיניות בוטה. האלבום כולל כמה משיריה הידועים של הלהקה, ובהם "Light my fire", אחד מלהיטיה הגדולים של הלהקה, שהגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים האמריקאי; "Alabama song", המבוסס על שיר מאת ברטולד ברכט וקורט וייל, ובמקורו נכתב בעבור האופרה: עלייתה ונפילתה של העיר מהגוני. "Break on through", שפותח את האלבום, ו - "The End" המקאברי, המתנגן לאורכן של כ-12 דקות, שסוגר את האלבום. מגאזין המוזיקה המשפיע רולינג סטון מיקם את האלבום במקום ה-42 ברשימת "500 האלבומים הגדולים של כל הזמנים".

ויקיפדיה
 
02 נערי החוף  צלילים של חיות בית
Side 1

Wouldn't It Be Nice
You Still Believe in Me
That's Not Me
Don't Talk
I'm Waiting for the Day
Let's Go Away for Awhile
Sloop John B

Side 2


God Only Knows
I Know There's an Answer
Here Today
I Just Wasn't Made for These
 Times
Pet Sounds
Caroline, No
 
God Only Knows

Lyrics
אולי לא תמיד אני מראה לך אהבה
אך כל עוד יש כוכבים בשמיים, מבטיח
לא יהיה לך כל ספק, אדאג שתדעי
האל יודע אני אבוד שאת אינך איתי
Sloop John B

Lyrics
הרימו את המפרש על ספינת ג'ון בי
קיבעו מסלול שיט ובוא כבר קברניט
רוצה כבר הביתה, רוצה הביתה לשוב
רוצה לחזור הביתה, מרגיש כה עצוב
Caroline, No

 
Lyrics
לאן נעלם כל שיערך הארוך
היכן הנערה שפעם הכרתי
איך אבד לך לפתע כל הזוהר
הו קרולין הרי את הכל זכרתי
בריאן ווילסון
קרל ווילסון
דניס ווילסון
מייק לאב
האלבום הוקלט כהמשך להתפתחות שהחלה זמן קצר לפני כן בתחום הסאונד, אך בשונה מאלבומים שנוצרו עד אז, הרי שאלבום זה הכיל מרכיבים שטרם נעשה בהם שימוש. למעט הלהיטים שהנפיק האלבום כדוגמת "Wouldn't it be nice" ו-"God only knows" שיצאו יחדיו כסינגל מצליח, "Sloop John B" שהגיע לראשי המצעדים וכן "Caroline, No" שהגיע למקום השני, חידש האלבום בתחום עריכת הסאונד. השיא הגיע עם סיומו של האלבום בו נשמעים קולות רכבת חולפת ונביחות כלבים, אלמנטים אלו, לצד עריכת הסאונד המופתית הצעידו את כל הקלטות המוזיקה באירופה ובאמריקה אל עידן חדש. בעוד שעל פי עדותו של מוביל הלהקה בריאן וילסון, "Pet Sounds" היווה תגובה לאלבומה של להקת הביטלס "Revolver", הרי שעל פי עדותו של פול מקרטני היווה אלבומה המצליח של להקתו שיצא שנה לאחר מכן תגובה ל-"Pet Sounds" ."Pet Sounds" נחשב לפסגת יצירתם של להקת "The Beach Boys" בכלל ושל בריאן וילסון בפרט. לאחר יציאת אלבומם של הביטלס Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band, ביקש וילסון להמשיך וליצור את היצירה המוזיקלית החדשנית ביותר.

ויקיפדיה
 
03 מחתרת הקטיפה  מחתרת הקטיפה וניקו
Side 1

Sunday Morning
I'm Waiting for the Man
Femme Fatale
Venus in Furs
Run Run Run
All Tomorrow's Parties

Side 2


Heroin
There She Goes Again
I'll Be Your Mirror
The Black Angel's Death Song
European Son
Sunday Morning

Lyrics
יום ראשון בבוקר, הללו את השחר
מין תחושה לא נוחה שוכנת בתוכי
שחר מוקדם של יום ראשון בבוקר
התבזבזו להן השנים שחלפו על ידי
Heroin

Lyrics
לא יודע את הדרך אך רוצה בממלכה
הרצון בזה גורם לי להרגיש כמו גבר
שאתקע את המזרק ישר לתוך הוריד
תראה איך הדברים שוב משתנים
Femme Fatale

 
Lyrics
הנה היא באה אז שמור על עצמך
לשניים בטח היא תחצה את ליבך
לא קשה להאמין פשוט הבט בעיניה
היא תרים אותך להפיל אותך ליצן
לו ריד
ג'ון קייל
סטרלינג מוריסון
מורין טאקר
The Velvet Underground and Nico ("הוולווט אנדרגראונד וניקו") הוא אלבום הבכורה של הוולווט אנדרגראונד מ-1967, שנחשב לאחד מאלבומי הרוק החשובים והמשפיעים ביותר בהיסטוריה, על אף שנכשל במכירות לאחר יציאתו לאור וצונזר בתחנות הרדיו בשל הטקסטים השערורייתיים שלו. האלבום הוקלט על ידי ההרכב המקורי של הוולווט אנדרגראונד, לו ריד, ג'ון קייל, סטרלינג מוריסון ומורין "מו" טאקר, ביחד עם הזמרת ניקו שצורפה להקלטות בעצתו של המנטור של הלהקה אנדי וורהול ושרה כסולנית מובילה בשלושה שירים וקולות רקע ב"Sunday Morning". ההקלטות מומנו על ידי וורהול ומנהל המכירות של קולומביה רקורדס נורמן דולף במטרה להציע את האלבום המוכן לחברת הקלטות גדולה. לאחר שנדחה בידי קולומביה, אטלנטיק רקורדס ואלקטרה רקורדס התקבל האלבום על ידי Verve רקורדס שבבעלותה של MGM רקורדס לאחר שזה מכבר החלה לעסוק בז'אנר הרוק האלטרנטיבי. השיר "Sunday Morning" היה האחרון שהוקלט בהפקה מקצועית ומלוטשת יותר משאר שירי האלבום שהותאמה במיוחד להשמעתו ברדיו כסינגל מייצג. "I'm Waiting for the Man" ,"Venus in Furs" ו-"Heroin" הוקלטו מחדש בידי מפיק האלבום טום וילסון שלדעתו גרסתם המקורית הייתה מחוספסת מדי.

ויקיפדיה
 
04 סימון וגרפונקל מחזיקי ספרים
Side 1

Bookends Theme
Save the Life of My Child
America
Overs
Voices of Old People
Old Friends
Bookends

Side 2


Fakin' It
Punky's Dilemma
Mrs. Robinson
A Hazy Shade of Winter
At the Zoo
America

Lyrics
בואי נאהב ונישא את הגורל ביחד
יש לי קצת רכוש כאן בתרמילי
אז קנינו סיגריות ואיזו עוגה מתוקה
ויצאנו לדרך לחפש לנו את אמריקה
Mrs. Robinson

Lyrics
אני מרים כוסית לחייך גב' רובינסון
ישו אוהב אותך יותר אם לא ידעת
האל יברך אותך אנא גב' רובינסון
מי שמתפלל יש לו מקום בעולם הבא
A Hazy Shade of Winter

 
Lyrics
זמן ועוד זמן, ראי מה הפכתי להיות
בזמן שבדקתי בשטח כל האפשרויות
קשה לרצות אותי אך הביטי סביבך
עלים חומים ובשמיים צללים של חורף
פול סימון
ארט גרפונקל
האל בליין
ג'ו אוסבורן
אלבומם אשר יצא באפריל 1968, תומכי ספרים (Bookends), בעל הנימה הנוסטלגית, נכנס לראש המצעד. הקו המוזיקלי של סיימון וגרפונקל הפך הרפתקני יותר עם כל אלבום, כאשר המילים לשירים שבתקליט "מחזיקי ספרים" היו מורכבות יותר בהשוואה לעבר. הנושא המרכזי באלבום היה הזדקנות ואובדן. התקליטון של "גברת רובינסון" הגיע למקום הראשון במצעד, ושירים נוספים רבים שלהם בתקופה זו הצליחו להגיע ל-25 המקומות הראשונים במצעד. ביניהם היו "גוון חורפי מעורפל" (A Hazy Shade Of Winter), "מזייף" (Fakin' It), "בגן החיות" (At The Zoo), ו"אמריקה" (America). בטקס הגראמי שנערך במרץ 1969 זכה השיר "גברת רובינסון" בפרס, ופול סיימון קיבל פרס גראמי עבור "פסקול הסרט הטוב ביותר".

ויקיפדיה
 
05 תחיית קרידנס קלירווטר  נהר ירוק
Side 1

Green River
Commotion
Tombstone Shadow
Wrote a Song for Everyone

Side 2

Bad Moon Rising
Lodi
Cross-Tie Walker
Sinister Purpose
The Night Time Is the Right Time
Bad Moon Rising

Lyrics
אני צופה את זריחת הירח הרע
אני צופה צרות הולכות ובאות
צופה מכות ברק ורעידות אדמה
רואה את היום הזה הופך לנורא
Green River

Lyrics
קח אותי אחורה לנהר הצונן הזורם
תן לי להיזכר בדברים אשר אהבתי
בוא נעצור באגם ליד דגי החתול
נלך לילה במסלול הנהר של ילדותי
Wrote a Song for Everyone

 
Lyrics
ראיתי עצמי עומד בתור מוכה אבטלה
תלוי ולא שייך על הקו עומד באוויר
ראיתי את עצמי יוצא למלחמה ביוני
כל שאני רוצה, זה פשוט לכתוב שיר
ג'ון פוגרטי
טום פוגרטי
דאג קליפורד
סטו קוק
המוזיקה של קרידנס קלירווטר רבייבל נחשבת כחזרה לשורשים של המוזיקה האמריקאית הבסיסית, חזרה אל מוזיקת הקאונטרי כשהיא משולבת עם המקצבים של הרוק'נרול הבסיסי של דרום ארצות הברית עם הרית'ם אנד בלוז, זאת בניגוד למגמה של השתלטות הלהקות הבריטיות כמו הביטלס והרולינג סטונז על המוזיקה האמריקאית. בזמן שלהקות החוף המערבי והביטלס נעו לכיוון הרוק הפסיכדלי והרוק המתקדם, חזרו כאמור הקרידנס קלירווטר רבייבל אל המקורות (גם של הביטלס). רבים מלהיטיהם הם גרסאות מחודשות לשירי בלוז ורוק'נרול משנות החמישים ותחילת השישים, וגם השירים המקוריים הם במקצבים הבסיסיים.

ויקיפדיה
 
06 קרוסבי סטילס ונאש  קרוסבי סטילס ונאש
Side 1

Suite: Judy Blue Eyes
Marrakech Express
Guinevere
You Don't Have to Cry
Pre-Road Downs

Side 2

Wooden Ships
Lady of the Island
Helplessly Hoping
Long Time Gone
49 Bye-Byes
Helplessly Hoping

Lyrics
ללא מילים הוא ניצב מול החלון
ותוהה על המקום הריק בתוכו
חסר לב ניגש למיטת חלומותיה
האם שמע שלום או להתראות
Marrakech Express

Lyrics
מביט בעולם דרך השקיעה בעינייך
חולף ברכבת בשמי מרוקו בהירים
ברווזים, חזירים וגם קצת תרנגולים
רקומים על שטיח נמתח בין חדרים
Suite: Judy Blue Eyes

 
Lyrics
אנו בנקודה שאני כבר לא משעשע
מצטער אבל בפנים זה כואב יותר
חייב לבכות מלוא נשמתי החוצה
את שלי, אני שלך, את מה שאת
דיוויד קרוסבי
סטפן סטילס
גרהם נאש
קרוסבי סטילס ונאש
ב-8 לפברואר 1969, קרוסבי סטילס ונאש נכנסו לאולפן הקלטות Wally Heider שבלוס אנג'לס כדי להתחיל את ההקלטות לאלבום הבכורה.. ביל האלוורסון, מנהל האולפן ואחד ממפיקי האלבום מספר על תחילת ההקלטות: "שאלתי אותם מה הם רוצים לעשות. הם ענו 'הלילה אנחנו הולכים לשיר ולנגן בגיטרות האקוסטיות'. סטיבן ישב והחל לנגן בגיטרה במשך 7 דקות וזה היה הבייסיק טראק לשיר Suite: Judy Blue Eyes ". השיר Suite: Judy Blue Eyes נכתב על ידי סטילס כשיר אהבה לזמרת ג'ודי קולינס שאיתה היה לה רומן קצרצר עם סטילס. זהו גם השיר הפותח של האלבום. סטילס שר קול מוביל ומנגן על הגיטרות, בס וכלי הקשה, קרוסבי ונאש מוסיפים את ההרמוניות הקוליות ודאלאס טיילור מתופף על התופים. לקראת סוף השיר סטילס מתחיל לשיר בספרדית. כבר מתחילת הקלטת האלבום סטילס לקח את הפרוייקט ברצינות גמורה. הוא ידע מהתחלה שהוא הולך לנגן על כל הכלים האינסטרומנטאליים באלבום וגם להיות המפיק הראשי של התקליט.

ויקיפדיה
 
07 הפיתויים  ענן מספר תשע
Side 1

Cloud Nine
I Heard It Through the Grapevine
Runaway Child, Running Wild

Side 2

Love is a Hurting Thing
Hey Girl
Why Did She Have to Leave Me
I Need Your Loving
Don't Let Him Take Your Love
I Gotta Find a Way
Gonna Keep On Trying till I Win Your Love
I Heard It Through the
Grapevine

Lyrics
את בטח שואלת עצמך איך ידעתי
על כוונתך להפוך אותי למצטער
את עם בחור שהכרת פעם בעבר
ובינינו את יודעת שאני אוהב יותר
Hey Girl

Lyrics
היי נערה את לבטח עכשיו יודעת
שאתגעגע בטירוף שלא תהיי כאן
היי נערה הביטי בי אני לא משקר
משהו ימות בי שתהיי במקום אחר
Cloud Nine

 
Lyrics
פרק הילדות של חיי היה לא נעים
נולדתי וגדלתי בחור שם בפרברים
בחדרון קטן צפוף לצד עוד ילדים
מחפש אחר מזון או משהו טעים
דניס אדווארדס
אדי קנדריקס
פול ויליאמס
מלווין פרנקלין
אוטיס ויליאמס
הצטרפותו ללהקה של דניס ויליאמס, בעל הקול המחוספס, התרחשה בד בבד עם החלטתו של המפיק נורמן וויטפילד כי הלהקה תאמץ צליל חדש. בסתיו 1968 החל וויטפילד להפיק חומר מוזיקלי פסיכדלי עבור הלהקה, אשר נטל את השראתו מלהקת הפאנק Sly & the Family Stone. סגנון חדש זה אשר החל עם להיטה של הלהקה Cloud Nine בחודש אוקטובר 1968, היווה ניגוד בולט לתקופת הבלדות של הזמר המוביל דייוויד רופין. הליווי המוזיקלי של הלהקה קיבל צליל בסגנון הפאנק וכל חמשת חברי הלהקה חלקו בתפקיד הזמר המוביל. הלהיט Cloud Nine שהופיע על גבי אלבום בעל שם זהה, הגיע לעשרת הגדולים במצעד הפזמונים והיה הלהיט הראשון שזכה בפרס גראמי בחברת Motown, בקטגוריית הביצוע הטוב ביותר של להקת R&B לשנת 1969.

ויקיפדיה
 
08 האימהות והאבות  אם תאמין למראה עיניים
Side 1

Monday, Monday
Straight Shooter
Got a Feeling
I Call Your Name
Do You Wanna Dance
Go Where You Wanna Go

Side 2

California Dreaming
Spanish Harlem
Somebody Groovy
Hey Girl
You Baby
The In Crowd
California Dreaming

Lyrics
שמיים אפורים וכל העלים חומים
יצאתי לי לטייל בעוד יום חורפי
היה לי הרבה יותר נעים וחמים
אם הייתי עכשיו בחוף המערבי
Monday, Monday

Lyrics
כל יום, כל יום בשבוע נחמד
אבל כל פעם שיום שני מגיע
כל פעם שיום שני כבר כאן
תמצאי אותי בוכה כל הזמן
Do You Wanna Dance

Lyrics
האם את רוצה לרקוד תחת אור ירח
לחבק אותי כל הלילה עד בוקר בא
האם את רוצה לרקוד ולאחוז בידי
לומר לי שאני האיש שלך ואת איתי
קאס אליוט
ג'ון פיליפס
דני דוהרטי
מישל פיליפס
If You Can Believe Your Eyes and Ears, אלבום הבכורה של הלהקה, כלל בנוסף לגרסאות כיסוי של שירים מוכרים, את הלהיט האלמותי "California Dreamin’". השיר, שנכתב על-ידי ג'ון ומישל פיליפס בעקבות חלום של מישל, הדגיש את הניגוד הקיצוני בין החורף הקר של ניו יורק, בה החלו את דרכם המוסיקלית, לבין החמימות והביטחון שהציעו חיי החוף המערבי. האלבום הגיע למקום הרביעי במצעד האמריקאי והציב את האמהות והאבות בשורה הראשונה של הרכבים קוליים בזירת הפופ. הסינגל "Monday Monday" מתוך אלבום הבכורה, להיט הרמוני במיוחד, כבש את המקום הראשון במצעד וסייע לפריצתה של הלהקה בבריטניה.

ויקיפדיה
 
09 הקופים הציפורים, הדבורים והקופים
Side 1

Dream World
Auntie’s Municipal Court
We Were Made for Each Other
Tapioca Tundra
Daydream Believer
Writing Wrong

Side 2

I'll Be Back Up On My Feet
The Poster
P.O. Box 9847
Magnolia Simms
Valleri
Zor and Zam
Daydream Believer

Lyrics
יכולתי להסתתר בינות כנפי זמיר
בבוקר שעון מעורר אותי לא יעיר
אבל אני קם ומסיר שינה מעיניי
סכין הגילוח קר ומדגדג את לחיי
Valleri

Lyrics
יש בסביבה נערה שאני מכיר
שגורמת לי להרגיש כה טוב
ולא הייתי רוצה להתרחק ממנה
גם אם יכולתי כך סתם לעזוב
A Little Bit Me, A Little Bit You

Lyrics
לברוח נערה, נערה לא, אל תברחי
רוצה להחליף איתך כמה מילים
בואי נדבר, בואי נדבר כמה שיותר
תראי שבסוף בינינו הכל יסתדר
דייבי ג'ונס
מקס בנט
מייקל נסמית
קרל פאלמר
הסינגל הראשון של המאנקיז, “Last Train To Clarksville”, הגיע בסוף 1966 למקום הראשון במצעד האמריקאי, ובעקבותיו באה שורה ארוכה של להיטים נוספים, ביניהם “I’m A Believer”, “Daydream Believer”, “Words” ו-“I’m Not Your) Steppin’ Stone)". בשני אלבומיהם הראשונים, The Monkees ו-More of the Monkees, לא הייתה לחברי-הלהקה כל שליטה יצירתית על הנעשה, ורק באלבומם השלישי Headquarters התחילו חברי-הלהקה לכתוב את שיריהם בעצמם. החל ב-1967 ניסו חברי-הלהקה להשתחרר מאחיזת-החנק של אמרגניהם ומפיקיהם, ובהשפעת הביטלס התחילו לשלב מוטיבים פסיכדליים במוסיקה שלהם. בסיבוב-ההופעות שלהם ב-1967 חימם אותם ג'ימי הנדריקס כשהיה עדיין אלמוני במולדתו (שילוב תמוה שלא החזיק מעמד זמן רב) וב-1968 כיכבו המאנקיז ואף הלחינו את הפסקול לסרט הפסיכדלי הכושל “Head”, שנכתב והופק על-ידי בוב רפאלסון וחברו הטוב, השחקן ג'ק ניקולסון.

ויקיפדיה
 
10 סנטנה  סנטנה
Side 1

Waiting
Evil Ways
Shades of Time
Savor
Jingo

Side 2

Persuasion
Treat
You Just Don't Care
Soul Sacrifice

Soul Sacrifice

Instrumental
הייתי מקריב את נשמתי עבורך
צעדיי בחול מביטים בצל בבואתך
את הנמצאת בין אדמה ושמיים
פה למטה אני עם הדמעה בעיניים
Evil Ways

Lyrics
את צריכה לשנות את דרכי הרוע
לפני שאהבתי תפסק ותיעלם מחייך
את צריכה להשתנות זאת האמת
אחרת אסתובב ואברח פשוט אלך
You Just Don't Care

Lyrics
אמרתי לך שהגיע זמנך לעזוב אותי
ואת הקשבת לי במבט תוהה ודומע
עכשיו יש לך את החוצפה לומר לי
לא אכפת לי, לא אכפת לי באמת
קרלוס סנטנה
גרג רולי
דיוויד בראון
מייקל שאריב
בסוף 1966, רצה טום פרזיר להקים להקת רוק חדשה. הוא צירף אליו את סנטנה, מייק קארבלו, רוד הרפר, גז רודריגז וגרג רולי. הלהקה נקראה "להקת סנטנה בלוז", אך מאוחר יותר קיצרה את שמה לסנטנה. סנטנה הוכרז כמנהיג הלהקה והלהקה נקראה על שמו משום שבשנות השישים תאגידי המוזיקה דרשו שלכל להקה יהיה מנהיג שיעבוד מולן. הלהקה התפרסמה לאחר הופעתה בפסטיבל וודסטוק עם ביצוע מרשים ומלהיב של הקטע האינסטרומנטאלי שלהם "Soul Sacrifice". לאחר הפסטיבל חתמה הלהקה בחברת התקליטים "קולומביה", איתם עבדו סנטנה ולהקתו עד שנת 1992. בשנות ה-70 שינה סנטנה את סגנונו לפיוז'ן וג'אז, והחל לפעול גם מחוץ ללהקה. בשנים אלו ביסס סנטנה את מעמדו כגיטריסט, ואת מעמד הלהקה כאחת מהמוכרות והמצליחות בעולם בסגנונה.

ויקיפדיה
 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
 כל הזכויות שמורות למפעיל האתר www.poems.co.il

צמיד מידע רפואי מוצרי פרסום מסגרות לתמונות הדפסה על כובעים | שרוכים מודפסים | הדפסה על חולצות